گروه کوهنوردی داغچیلار

فعالیت های گروه کوهنوردی داغچیلار ارومیه

گروه کوهنوردی داغچیلار

فعالیت های گروه کوهنوردی داغچیلار ارومیه

گروه کوهنوردی داغچیلار

ارایه مطالبی در خصوص کوه و کوهپیما و معرفی مکانهایی که در آن مناطق به کوهپیمایی پرداخته ایم ودرج چند مورد از عکس های آن

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۸ - ارمین سیدان
    قشنگه

بربران

جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹ ب.ظ

روستای بربران و طبیعت زیبای بهاری آن


این روستا در دهستان باراندوزچای جنوبی قرار داشته ودر 33 کیلومتری ارومیه به اشنویه قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیّت آن ۱۴۳ نفر (۳۰ خانوار) بوده است.

دهستان باراندوزچای جنوبی از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه است.

روستای بربران دارای آب و هوایی مناسب و مطلوب، تنوع گیاهی و تنوع گونه‌های جانوری ، کوه‌های مرتفع، دره‌های سرسبز و مصفا، آبشارهای روان، چشمه‌های متعدد، رودهای پر آب و خروشان و فضای طبیعی زیبا و دلپذیری است. باغات گسترده و انبوه، زندگی پرتلاش و سادۀ روستایی و سایر فضاهای بکر روستا، محیط آرام و مناسبی را برای علاقمندان به طبیعت و فضاهای روستایی فراهم آورده است.

چشمه‌ساران و رودخانه‌های پر آب این روستا ومناطق اطراف آن محیط بسیار جذابی را برای تفریح و تفرج گردشگران ایجاد کرده است.در اطراف روستای بربران کوه‌های مرتفع و بلندی وجود دارد که در زمستان پوشیده از برف‌ و در بهار و تابستان سرشار از گیاهان گوناگون و گل‌های رنگارنگ می‌شوند. در این کوه‌ها، رودهای پر آبی جریان دارند و مناظر زیبایی را پدید می‌آورند.

 

درآمد مردم روستای بربران از فعالیت‌های زراعی، دامداری و باغداری تأمین می‌شود. کشت اراضی روستا به دو صورت آبی و دیم صورت می‌گیرد و آب مصرفی آن از رودخانه و چشمه تأمین می‌شود.

گندم، لوبیا و نخود از مهم‌ترین محصولات زراعی این روستا است. انگور، گردو، سیب، بادام، گلابی، فندق، زردآلو، انجیر کوهی، گیلاس و آلبالو نیز در زمره محصولات باغی و سردرختی روستای بربران به‌شمار می‌آید.

مراتع سرسبز و حاصلخیز رونق دامداری روستا را فراهم آورده است. گوشت و فراورده‌های لبنی تولیدات دامی این روستا را تشکیل می‌دهد. پرورش و نگهداری زنبور و تولید عسل یکی دیگر از مشاغل مردم این روستا است.

گروه کوهنوردی ما روز جمعه سی ویکم فروردین ماه نودوهفت به این روستا رفته ودر کوههای اطراف آن به کوهپیمایی پرداختند.













موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۷
باقر محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی