گروه کوهنوردی داغچیلار

فعالیت های گروه کوهنوردی داغچیلار ارومیه

گروه کوهنوردی داغچیلار

فعالیت های گروه کوهنوردی داغچیلار ارومیه

گروه کوهنوردی داغچیلار

ارایه مطالبی در خصوص کوه و کوهپیما و معرفی مکانهایی که در آن مناطق به کوهپیمایی پرداخته ایم ودرج چند مورد از عکس های آن

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۵ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۸ - ارمین سیدان
    قشنگه

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

براسب ، روستایی است از توابع بخش سیلوانه  در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی ایران.

این روستا در دهستان مرگور قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۸۱۵ نفر (۱۱۷ خانوار) بوده است وفاصله آن از ارومیه تقریبا 60 کیلومتر می باشد و دره پنار  نیز در این روستا قرار دارد رودخانه ای که در این دره جاریست جلوه خاصی به آن داده است . بعد از 1.5 ساعت پیاده روی از روستا داخل دره به منطقه ای باز میرسی که از 3 طرف راست  ، روبرو و چپ  که به سه راه مشهور است آبهای جاری  به هم وصل میشوند ومنطقه ای بکر و با صفا بخاطر آب فراوان بوجود آمده است .

 

مَرگَوَر نام دهستانی است از بخش سیلوانه شهرستان ارومیه از استان آذربایجان غربی کشور ایران که در ۵۵–۲۰کیلومتری جنوبغربی ارومیه و در امتداد جاده بند قرار دارد. مرگور منطقه‌ای مرزی و سرسبز است و بیشتر باشندگان آن را کردهایکرمانجی تشکیل می‌دهند. زبان گفتاری مردم این منطقه گویش کرمانجی است که یکی از گویش‌های کردی به‌شمار می‌رود. دین کردهای منطقه دین اسلام از شاخه سنی است. در گذشته اقلیت بزرگی از آشوریان در منطقه ساکن بود که امروزه شمار کمی از ایشان بجا مانده‌است.

از سکونتگاه‌های این منطقه می‌توان از روستای‌های زیوه. راژان .هاشم‌آباد و شهرک دیزج مرگور نام برد. جمعیت این دهستان الان بالای ۵۰۰۰۰ نفر می‌باشد.

از کوه‌های منطقه می‌توان از کوه‌های ستاره لوند در جاده مرگور به ترگور و کوه‌های بز سینا و دالانپر نام برد.

آب و هوای خنک در تابستان که حتی چله تابستان هم شب‌ها ادم احتیاج به لحاف و پتو برای خوابیدن پیدا می‌کند، آبشار زیبای سوله دوکل، جنگلهای رل باوان، روستای پلکانی کچله، گذر زیبای رودخانه از کنار تپه‌های هاشم‌آباد، چشمه‌های آب گرم هفت‌آباد، روستاهای بسیار زیبا و ییلاقی نوی، چریک‌آباد، گسیان بهمراه باغات سیب و انواع میوه‌های تابستانی و شالیزارهای برنج از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌باشند.

 
** گروه کوهنوردی ما روز جمعه 24 خرداد ماه 1398 هجری شمسی در این دره حضور داشتند .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۵
باقر محسن زاده



























۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۶
باقر محسن زاده